Smoothie cu zmeură și lobodă: Băutură răcoritoare și hrănitoare

Premiză: nu sunt fan iaurt (lactate în general).
Prin logică, n-ar trebui să-mi placă nici smoothie. Numai că-mi place.
Nu fac în fiecare zi, dar când fac, ling paharul. Îl ling ca o pisică. Ca acum, de exemplu.
M-a luat febra zmeurei.

Băutura asta este super răcoritoare, hrănitoare și deosebit de sănătoasă. Are toate calitățile, e păcat să nu o faci chiar acum.
În plus, e gata în 2 minute. Maxim.
Optimă când ai oaspeți și n-ai nimic fițos în casă și vrei să impresionezi.

Smoothie cu zmeură și lobodă: Băutură răcoritoare și hrănitoare


Săptămâna trecută, am avut norocul să o cunosc pe Marinela, o persoană extraordinară din Pildești. Am cunoscut-o deoarece a dorit să-mi cumpere ultima carte publicată și anume „14 nuanțe de roșu”.
Părinții ei sunt producători de zmeură. De zmeură biologică, să fie clar.

Și, deoarece sunt niște oameni extrem de generoși, după ce că mi-au cumpărat cartea cu mai mult decât costă, mi-au dăruit și zmeură.
Mamă, ce m-am mai bucurat!
Asta pentru că ador zmeura!
Cred că este fructul pe care-l iubesc cel mai mult. Mă refer la fructele care se găsesc pe la noi.
Bine, ador și strugurii, dar zmeura parcă e un fruct mai... „elegant” așa. Ha!

A mâncat mama cât a mâncat. Eu mă uitam cu jind așa. N-aș fi vrut să i le iau din față, dar când a zis că nu mai poate, am dat eu iama prin cutie.
Și le-am mâncat pe toate. Dar pe toate. N-am mai rămas una. Asta ca să nu fie niciun echivoc.

A doua zi, mi-au adus altele.
Mama a zis că nu mai vrea. Le-am pus în frigider că știam că se răzgândește.
A mâncat câteva la micul dejun a doua zi. Și-apoi am scris postarea despre Bunătățile din Pildești.
Și dând idei de rețete cu zmeură, hop că-mi vine-n minte smoothie.
Fuga la frigider.
Scot iaurtul și zmeura, mă uit în grădină și văd un fir de lobodă chiar în fața ferestrei. Cum nu prea a ieșit loboda anul ăsta, am zbughit-o repede să verific că nu-s vedenii.
Nu erau vedenii. Am rupt 3 frunze mari și înapoi în casă.

Băi, eu fac tot felul de năzbâtii cu rețetele, dar crede-mă, de regulă, îmi ies niște mâncăruri (sau băuturi) super!
Când nu-s super, nici câinii nu se ating de ele. Nu contează că-s rupți de foame.
Dar să nu zici la nimeni.
Oricum de rețetele alea nu află nici pământul, că nu vreau să otrăvesc pe nimeni.
În cărțile mele de bucate nu le găsești, te asigur!
Poate am să public una cu rețete de otrăvit dușmanii.

Oricine poate face un smoothie extraordinar acasă, din 2 ingrediente: fructe la alegere și iaurt (natural). 
Nu trebuie să dai 20 de Ron pe unul într-un local de fițe, decât dacă vrei să faci impresie. Sau n-ai ce face cu banii.
Glumesc.
Când mergi într-un local trebuie să comanzi ceva că te dau afară ăia. Ia ce-ți place. Fițe sau nu. Nu e treaba mea.

Nu e iaurt cu fructe, nu.
E smoothie pentru că-l faci cu un blender sau un robot de bucătărie.
Iese super lichid, nu folosești o lingură.

Smoothie cu zmeură și lobodă: Băutură răcoritoare și hrănitoare


Poți face smoothie și cu lapte de orice fel (inclusiv vegan), dar e mai bun cu iaurt.

Loboda nu schimbă cu nimic gustul acestui smoothie.

Smoothie cu zmeură și lobodă: Băutură răcoritoare și hrănitoare

De ce s-o pui atunci? 
Pentru că are antioxidanți (previne îmbătrânirea precoce și cancerul), minerale și vitamine.
Cum ar fi:
  • vitamina C 
  • vitamina K 
  • calciu 
  • magneziu 
  • fosfor 
  • fier 
  • zinc  
  • seleniu

Dar să-ți zic ce-ți trebuie pentru smoothie (două porții uriașe): 

  • 300 ml de iaurt natural (alb) nu contează cât de gras sau slab e (ha, ha) - Ăla grecesc e super fain! 
  • 50-100 g de zmeură proaspătă sau congelată
  • 3 frunze mari de lobodă (roșie, verde = de care ai) 
  • opțional: 1 vârf de cuțit de boia de ardei iute 
  • Dacă-ți plac băuturile dulci, adaugă 1 lingură de miere. Sau 2. Dacă nu ai miere, pune zahăr. Dacă nu ai zahăr, pune sirop de arțar sau orice îndulcitor ai. 

Nu am făcut poze pas cu pas, n-am făcut niciuna de fapt. Îmi pare rău, dar chiar nu-mi mai stă capul la asta. Sunt sigură că vei reuși să urmărești și fără poze.


Nu știu de care blender ai, eu folosesc unul vertical (nu ca ăla de mai înainte), așa că am pus toate ingredientele într-un recipient înalt și am mixat cam 1 minut.

Apoi am turnat în pahare înalte și le-am savurat cu imensă plăcere. Mama și eu.
Imediat.
Că asta este o băutură care se bea în maxim 10 minute, altfel se separă grăsimea de apa din fructe. Gustul nu se schimbă dacă-l ții la rece, dar nu mai arată apetisant.
Îți recomand să nu faci mai mult decât poți să bei odată. Cu oaspeți cu tot.

În loc de zmeură poți să pui orice alt fruct (congelat sau proaspăt), cum ar fi:
  • căpșuni 
  • mure
  • afine 
  • mere
  • cireșe
  • struguri
  • pepene 
  • kiwi etc.
Nu fructe uscate și nici din compot.
Cu alea fă porridge.

retete rapide de Cristina G. Gherghel din Gheraesti

Poze de pe Pixabay.

Pentru o altă rețetă de smoothie picant cu scorțișoară, apasă aici.

Aș fi vrut să fac o prăjitură cu zmeura aia, dar sunt la dietă.

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...