Dezmăț culinar din brânză dulce, fructe de pădure și cafea instant


Ador prăjiturile cu brânză!
Am făcut foarte multe versiuni la viața mea. Mi-au plăcut toate, dar asta este absolut fenomenală. Am avut un oaspete care mi-a zis că a fost cea mai bună prăjitură pe care a mâncat-o vreodată. Ehehe... mi-a crescut tare moralul și vanitatea.

Rețeta aceasta vegetariană și fără gluten, a fost publicată într-o variantă diferită pe https://reteteindraznete.blogspot.ro.

De asemenea, această rețetă și alte 41 (45 de fapt) de rețete fără gluten, special pentru celiaci, (dar și pentru vegani și vegetarieni), este inclusă în noua mea carte de rețete: 41 de Rețete Fără Gluten. 

Cum arată dulcele ăsta... îți ridică moralul pe loc. De aceea trebuie să-l faci chiar dacă-i iarnă sau vară și afară plouă, plouă.. și poate-i trecut de ora 9. Sau 2. Sau cât o fi. Nu contează. Timp să ai.


Gust delicat, spumos, proaspăt, lejer, sănătos și delicios! Nu-ți vine rău oricâte porții ai devora.
Am făcut și un Tiramisù asemănător cu acest deliciu. Merită încercat găsești  fructe de pădure proaspete, deși merg perfect și alea congelate. Chiar și din compot, dar aici gustul se schimbă mult.

— Tu, care ai copilărit pe vremea lui Ceaușescu, îți mai amintești de Inka? Sau nici n-ai auzit niciodată acest nume? 
Inka era și este un surogat de cafea făcut din diferite boabe de cereale. O cafea instant, fără cafeină. Băutura asta super delicioasă și sănătoasă este făcută de polonezi.
Polonezii treceau cu mașinile pe șoseaua internațională la 2 km de satul meu.

— De ce treceau polonezii pe lângă sătucul ăsta pierdut de lume de prin Moldova? 
Cică mergeau în vacanță la Marea Neagră.
Ceea ce nu înțelegeam eu era de ce aveau mașinile ticsite cu casânci, baticuri, cafea și alte sute de obiecte și alimente care pe la noi nu se găseau în ruptul capului.

Acum știu că erau afaceriști mai mult decât vacanțieri. Sau prindeau doi iepuri cu o împușcătură.

Pe vremea lui Ceaușescu, cafeaua era un lux de lux. Noi am avut doar pentru că surorile mele erau business women.
Cele mai mari business women ce am întâlnit vreodată. Mai ales Iuliana.
Iuliana mergea la șosea, aștepta aceste mașini, le oprea și făcea fel de fel de afaceri cu ei. Nu era deloc legal și dacă te prindea poliția, îți lua tot fără niciun drept de apel. Dar sor-mea se descurcă în situații ce tu crezi că n-au soluție într-o mie de ani.
Iuliana aducea zeci de borcane de Inka iar eu mâncam cu lingura fără ca ea să știe. Norocul meu că nu conținea cafeină altfel eram demult... uitată.

În Epoca de Aur nu știam că și Polonia era comunistă. Când am aflat, am rămas șocată.
— De ce ei aveau atâtea lucruri și noi nimic?

Frate și soră, eu l-am iubit pe Ceaușescu, pe cuvânt de pionier ce eram pe atunci.
L-am iubit că-l credeam om bun așa cum spuneau toți la televizorul alb negru. Am plâns, cu sughițuri, luni întregi când l-au omorât ca pe un câine în ziua de Crăciun. Dar, pe cuvânt de om liber dacă aș vrea să mă-ntorc în timp și să-mi mai văd părinții și frații sclăvâgind pe pământurile noastre.
Atât am vrut să spun. Nu mi-o lua în nume de rău. Sunt și eu om. Am defecte.

Mai multe despre această perioadă în cartea: 14 Nuanțe de Roșu: Amintiri din Copilăria Comunistă scrisă de Cristina G.

— Cine-i Cristina G? 
— Tot nu știi? Nu se poate! 
Sunt eu, adică autoarea acestul blog și a altor 21 de alte blog-uri. Dintre care 6 (numai) sunt de rețete.

— Stai, de ce-am menționat Inka?!
Pentru că eu Inka am folosit. Mai am câteva borcane de prin 1990.
Glumesc. Inka se găsește în toată lumea că-i o băutură faimoasă. Chiar și la noi, în România adică. Caută și vezi în magazinele mari sau străine.
Bineînțeles că tu poți folosi orice tip de cafea instant, din cereale sau cu cafeină și fără. Ai grijă dacă ai copii. Folosește mai degrabă cafea de orz (sau alte cereale).

Hai cu rețeta supercalifragilisticexpialidocious.
Hai că știi cuvântul.
— Nu?! Mary Poppins? 
Bine, am înțeles. N-ai văzut filmul. Păcat.
Supercalifragilisticexpialidocious înseamnă extraordinar de bun, minunat, grozav, fabulos, etc.

Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30 minute + 4 ore odihnă
Porţii: 4-6
Pregătește 6 pahare largi (elegante) cu picior, cupe de înghețată, boluri sau pahare normale de apă (whisky, etc.). Numai să nu fie înalte, tip pentru bere. Nu de shot-uri. Nu. Decât dacă ții neapărat. Ar arăta grozav, te asigur.
Ah, paharele să fie transparente, de preferință sticlă fără culoare (există și verzi, roșii, galbene, etc. Nu-s bune). Vei vedea de ce când termini de asamblat dulcele ăsta magic.

Ingrediente
  • 350 g de brânză (dulce) proaspătă de vaci – până la urmă merge și mascarpone sau ricotta
  • 200 g smântână 30% grăsime – eu am luat de la oameni, din piață. Ești sigur că această smântână devine frișcă aproape instant. Poți folosi și frișcă vegetală instant sau de care ai și vrei să pui
  • 50 g zmeură și sau alte fructe la alegere cum ar fi: căpşunile, afinele. Fructe cu gust intens, nu blând. Și cu mare efect estetic. După gust și posibilități
  • 200 g mure (sau numai un tip de fructe, cum vrei, ai și poftești)
  • 3 linguri Inka/sau cafea instant de orz/ness - dar nu vor putea mânca și cei mici dacă pui ness cu cafeină. În alternativă, la fructe de pădure, poți folosi dulcețuri de fructe de pădure (sau de căpșuni, etc.). Numai să nu fie foarte dulce
  • 7-8 linguri zahăr alb sau brun. Dacă ești diabetic, poți pune îndulcitor, miere sau ce vrei tu. Eu am pus mai puțin zahăr, recunosc. Dar mie nu-mi place foarte dulce.
  • 6 biscuiți fără gluten. Sau fă un blat din făină de năut, migdale, orez, etc. Ori, și mai bine, nu pune nimic. Eu am făcut și cu, și fără. Fără biscuiți nu este așa de consistent dar este la fel de bun, dacă nu și mai și. Vezi tu. Dacă nu ești intolerant la gluten, folosește orice fel de biscuiți vrei. Orice.

Mod de preparare
  • Bate (mixer) smântâna cu 3 linguri de zahăr până devine frișcă. Se întărește în circa 5 minute. 
  • Amestecă brânza cu 5 linguri de zahăr tot cu mixerul până devine spumoasă. Cam 5 minute așa. Vezi tu. 
  • Încorporează ușor frișca în recipientul cu brânză spumoasă. 
  • Împarte conținutul în 3 părți egale, la ochi așa. Sau cântărește dacă vrei. 
  • Într-una din aceste părți pui Inka (sau ness), amesteci lejer circa 2 minute. 
  • În una eu am pus zmeura și am amestecat ușor să nu se sfărâme. 
  • A treia compoziție am lăsat-o albă. 
Retete dulciuri fara foc cu branza de Cristina G.
  • În fiecare cupă (pahar, bol, sau farfurie, etc.) pune un biscuit la bază (ca să nu zic pe fund că nu știu ce-ai putea tu să înțelegi... Nu vreau să te confuzionezi). Dacă nu încape, rupe-l, mărunțește-l, dă-i cu ciocanul să intre bine. Dacă nu vrea, lasă-l afară. Da. Așa-i trebuie. După ce biscuitul a intrat (sau nu), cu o lingură, pune un strat de compoziție, la alegerea ta. Eu am pus compoziția cu zmeură întâi, apoi am pus un strat de fructe (mure, că de astea aveam mai multe). Apoi am pus stratul alb/natur, alt strat de mure (ca să delimitez nițel straturile). Ultimul strat a fost cel cu Inka. Am ornat cu multe fructe de pădure proaspete. 
Retete dulciuri fara foc cu branza de Cristina G.

  • Am dat la frigider circa 4 ore. Dacă nu ai timp dă la congelator cam 1 oră. Ai grijă că îngheață tare fructele și apoi trebuie să aștepți să se decongeleze. Dacă chiar trebuie să dai la congelator, adaugă fructele după ce scoți deliciul ăsta cromoterapeutic afară. Eu nu m-am gândit și am pățit-o. N-a fost simpatic. Mi-au degerat dinții că n-am vrut să aștept. 
Retete dulciuri fara foc cu branza de Cristina G.
  • Taie felii și servește rece, rece. Chiar dacă-i puțin înghețat. Numai fructele să nu fie. 
Mențiuni
  • Cromoterapia este terapia care folosește lumina colorată utilizată ca adjuvant pentru tratamentul multor boli. 
  • Două fotografii sunt de pe Pixabay pentru că aparatul meu și-a dat demisia. Îmi cer mii de scuze. Însă te asigur că am făcut în pahare exact la fel  dar și ca în imaginile luate de pe rețeteindraznete.blogspot.ro
Retete dulciuri fara foc cu branza de Cristina G.

Sunt pe cale să public cea mai mare colecție de rețete autentice românești în 3 volume și 3 versiuni diferite. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama - Carte de Bucate Tradiționale Românești Transmise din Generație în Generație - Obiceiuri de Odinioară.

Această carte se adresează generațiilor de azi și de mâine, indiferent de unde locuiesc și ce limbă vorbesc acum. Orice român ar trebui să o aibă în casă.

Am în plan să o ofer GRATIS multora dintre citirii mei prin intermediul unor concursuri.

Dacă vrei afli secunda-n care iese pe piață, te invit să mă urmărești pe bloguri (22 cred), platforme de socializare (6), Amazon, dar mai ales, să te înscrii la scrisoarea ocazională pe reteteindraznete.blogspot.ro. Asta dacă nu ai făcut-o deja.
Te voi contacta numai în ocazii super speciale.
Promit. Nu-mi place să plictisesc oamenii.

Retete dulciuri fara foc cu branza de Cristina G.
Fotografie de pe Pixabay

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...