Cartofi rași cu ciuperci - Retetă fară gluten vegană (de post)

Acum, nu știu tu, dar eu nu m-am gândit niciodată - până acum - să fac cartofi cu ciuperci. 
Da, am făcut un gulaș cu ciuperci și cartofi, dar nu cartofi prăjiți așa cum îi propun acum. 

Dar am găsit niște ciuperci mărunțite la ofertă și nu știam ce să fac cu ele. 
Apoi am văzut cartofii și-am decis pe loc. 
Ce inspirată am fost. Grozav!

Dacă-ți spun că rețeta asta m-a lăsat mască, nu mă crezi. 
Atât de simplă, rapidă și delicioasă... Jur. 
Fă-o și tu ca să te convingi. 

Prima înghițitură nu a fost deloc cum m-am așteptat. 
A doua, nici atât. 
Am mestecat de mai multe ori să-mi dau seama ce arome și savori sunt că nu semănau a cartofi și ciuperci. Nu. Gusturile s-au combinat într-un mod curios. 
Foarte curios. 
Plăcut curios, evident. 

Când s-au terminat, aproape am plâns. Pe bune. 
Nu știu de când nu am fost așa surprinsă de ceva.  



Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 10 minute
Porţii: 2


Ingrediente
  • 4 cartofi (medii) de care ai (roșii, albi, roz, nu contează)
  • 250 g de ciuperci de care ai. Proaspete. Eu am pus albe (de crescătorie). Tu pune ghebe... dacă ai. Sau de la borcan. Numai că gustul va fi diferit. 
  • 1 cățel de usturoi sau 1 linguriță de usturoi praf
  • 4-5 linguri ulei de măsline sau de care ai
  • sare după gust


Mod de preparare
  • Pregătește o tigaie (cu diametrul 20-23 cm sau de care ai).
  • Spală și mărunțește ciupercile.
  • Curăță și taie mărunt ori strivește usturoiul. 

  • Curăță și spală cartofii, rade-i pe răzătoarea mare. Eu le las coaja. Da. 

  • Pune tigaia pe foc mediu, adaugă 3 linguri de ulei, lasă-l să se încălzească, 1 minut circa.
  • Pune usturoiul mărunțit și ciupercile. Amestecă, lasă 2-3 minute. Cât să se prăjească ciupercile. Ai grijă să nu se ardă usturoiul căci va deveni amar.

  • Pune cartofii rași, adaugă circa 1/2 linguriță de sare, amestecă foarte bine să nu rămână ciupercile toate într-un loc. Acoperă cu un capac și lasă să se prăjească cam 5-6 minute la foc mediu-mic.

  • Ai grijă că numai tu știi cum prăjește flacăra ta. Nu amesteca deloc pentru că-i vei întoarce ca pe o omletă, dar ai mare grijă să nu se ardă.

  • Întoarce cartofii cu un capac sau o farfurie mai mare decât tigaia. Cartofii ar trebui să fie aurii sau arămii, nu maro. Dacă-s maro i-ai cam ars. Data viitoare micșorează flacăra sau lasă-i mai puțin. Nu-i arunca, pot fi încă buni.
  • Pune alte 2 linguri de ulei dedesubt, în tigaie, sub cartofi. Vreau să spun să nu torni uleiul deasupra cartofilor că se absoarbe inutil.
  • Prăjește-i pentru alte 4-5 minute pe partea necoaptă, de data asta lăsând tigaia descoperită.
  • Servește-i reci sau calzi, cu salată verde, de varză (murată sau proaspătă), cu murături sau goi, cum fac eu. 



***


Te-ai înscris la scrisoare ocazională? 
De ce să te înscrii? 
Pentru că am extraordinar de multe surprize utile pentru tine. Concursuri cu premii, cărți gratuite, extrase din noile mele cărți. 
Păcat să nu fii la curent cu tot ce pregătesc. 
Este pierderea ta, să știi. 

***
Ai toate cărțile mele de rețete? 

Cărți de hârtie pe Amazon, și electronice în mai multe locuri online: Google PlayDraft2Digital, etc. 

  • Cele mai Populare Rețete ale Bunicii Învățate de la Mama: Mâncăruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV - Toate Capitolele în Unul
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători

***
Dar pe acestea le ai? 
  • Trucuri Naturale de Frumusețe și Sănătate
  • Îmi Curg Mucii Deci Exist - Umor Negru
  • Pot și Vreau să Slăbesc Mâncând - Dieta ca stil de viață
  • Ce Ești Azi, ai Decis Ieri - Cum îți Așterni, așa Dormi
  • Fată Bătrână și Fericită - Mai Bine Singură Decât Singură în Doi
  • 14 Nuanțe de Roșu - Amintiri din Copilăria Comunistă - Epoca de Aur

Nu uita să vizitezi toate blog-urile mele de rețete ce am lansat numai pentru tine: 
  1. https://reteteindraznete.blogspot.com
  2. https://retetedecristinag.blogspot.com
  3. http://retetestravechi.blogspot.com
  4. https://retetetrupsisuflet.blogspot.com

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...