Paste si fasole: Reteta culinara de post pentru vegani

Pentru cine a vizitat, locuit sau locuiește în italia, denumirea acestei mâncări îi va suna familiară.
Numai că nu este aceeași mâncare... de fasole. Nu.
Este o interpretare personală la acea rețetă faimoasă mai ales în sudul Italiei sau/și în Sardegna.

Pasta e fagioli-reteta de post si vegana de Cristina G.

Italienii m-ar ucide dacă ar vedea cum gătesc eu „pasta e fagioli”.
Dacă vrei să mă pârăști, e treaba ta. Am scris destule cărți ca să rămân în nemurire...
Glumesc! Încă n-a ieșit 14 Nuanțe de Roșu.
Stai, dacă dau ortul popii acum se poate publica post-mortem și... hmmm.
Mulți scriitori (poeți, pictori, etc.) au devenit faimoși după ce au zis adio acestei lumi crude...
Ha!

Măi da ce optimistă sunt azi. Scuze... asta-i toamna pentru mine.
Beau ceai de mere și scorțișoară, dar nu destul că n-am nici timp să-l fac.
Rețetele le scriu că țin la tine, cititorule fidel.
Îmi ești fidel, nu? 
Ia vezi!
Bine, hai... te las să te duci și la alte case numai să te-ntorci la mine, bine?
Nu sunt geloasă, să știi.
Dacă cineva oferă mai mult decât mine, este drept ca tu să profiți de generozitatea altora.
Și eu aș face la fel.

Vezi că  am publicat o supă de post cu năut (de post și fără gluten) de te lingi pe... degete.... dacă nu mănânci cu lingura.

Hai să-ți dau rețeta că ți se lungesc urechile de foame iar eu leșin pe calculator.
Pe bune.
Sunt ruptă de oboseală.
Știu, nu-i nicio noutate... așa zic mereu. Pffff... plicticoasă mai sunt.

Nota Bene
Eu nu folosesc niciodată (bine, aproape niciodată) cubulețe sau praf tip Knorr sau mai știu eu ce.
Cică nu ar fi sănătoase.
Dar tu dacă vrei să pui, ești liber/ă.
Doar n-o să trăim cât munții. Nimic nu este sănătos dacă ne luăm după ăla și ăla, și ălălalt. 

Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus 
Timp de preparare: 15-20 de minute (depinde de dexteritatea ta) sau 2 ore (dacă folosești boabe uscate)
Porţii: 4

Ingrediente
  • 200 g = 1 cană de paste scurte ca în imagine sau mai mică, dar nu mai mare. Tăiețeii nu sunt buni în acest caz. Trebuie să fie paste scurte și groase. 
  • 1 conservă de fasole roșie (sau de care ai: albă, pestriță, etc.). Cam 300 g în total. Pe conservă scrie 400 de g, dar boabele cântăresc în jur de 250-300 g. Scurg lichidul întotdeauna. 
  • 1 ceapă galbenă
  • 3 linguri ulei de măsline sau de care ai
  • sare după gust
  • 2.5 căni de apă caldă sau după nevoi (între 400 și 450 de ml). Dacă o vrei mai groasă pune mai puțină, și viceversa. 
Mod de preparare
  • Curăță, spală și taie ceapa cum îți vine.
  • Pregătește boabele de fasole spălându-le în 2-3 ape. Poți pune orice boabe vrei tu (la alegere). 
  • Pune apa la încălzit. Dacă ai supă e și mai bine. Îți recomand să nu pui toată apa odată, dar pe rând. 
  • Pune uleiul într-o oală sau cratiță destul de mare. Când s-a încălzit, adaugă ceapa tăiată mărunt. Lasă 2 minute la foc slab. Amestecă să nu se ardă. 
Pasta e fagioli-reteta de post si vegana de Cristina G.
  • Adaugă 2 căni de apă caldă, pune toate boabele de fasole și pastele. 
Pasta e fagioli-reteta de post pentru vegani de Cristina G.

  • Amestecă. Acoperă și lasă să fiarbă pentru 10 minute sau după nevoi. 
Pasta e fagioli-reteta de post pentru vegani de Cristina G.

  • Amestecă, gustă și vezi dacă mai are nevoie de apă. 
Pasta e fagioli-reteta de post pentru vegani de Cristina G.
Add caption
  • Mai pune 3-5 linguri dacă uscată. Eu am făcut-o mai lichidă că zilele astea... nu știu, am nevoie de mai multe lichide care să mă încălzească.  
Pasta e fagioli-reteta de post pentru vegani de Cristina G.

  • Mai lasă să fiarbă acoperit la foc slab 5 minute (10 sau după gust). 
Pasta e fagioli-reteta de post pentru vegani de Cristina G.
Add caption

Servește fierbinte fără nimic.
Cum am scris în cartea Pot și Vreau să Slăbesc Mâncând - Dieta ca stil de viață, eu sunt mereu la dietă. E un stil de viață. Ha. ha.

Posibile întrebări

De ce se pune apa/supa caldă? 
Ca să nu se oprească din coacere (începe să fiarbă mai repede).

Pot să adaug carne? 
Absolut. Numai să fie fiartă dinainte dacă boabele sunt din conservă. 

Ce fel de carne? 
De care vrei: de porc (afumată), pui, rață, bacon afumat, cârnat, pifteluțe, etc. 

Am publicat o carte numai cu rețete de borșuri, supe și creme: 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri. 

Cât ține la rece? 
2-3 zile. Dacă nu o mănânci tot odată. 

Pot lua la servici dacă nu am cum s-o încălzesc? 
Absolut! Nu conține grăsimi și nu se sleiește.

Like retete culinare si literare de Cristina G.


Apreciezi? 
Fiecare like, share, comment (îmi place, distribuie, comentariu), etc. este important. 


Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică, numai să fie pozitivă. 



Multumesc exista oameni buni de Cristina G.
Dacă îți plac cărțile mele, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima oriunde vrei tu? 

Cum și unde găsești cărțile mele? 
În mediul online tastând „cărți de Cristina G.” , dar și comandându-le la librăria ta preferată. 
Sau apăsând pe link-urile de mai jos.

Atenție!
Dacă cumperi cărți de pe Amazon, fii atent la costul transportului (depinde de la țară la țară).
  • Ca să eviți să plătești transportul cumpără mai multe cărți odată și fii atent la mesajele ce-ți apar în dreapta ecranului - coș - (exemplu: mai cheltuie 5 Ron ca să ai transportul gratis). 
  • Cărțile nu se învechesc niciodată și reprezintă optime idei de cadouri pentru bărbați, femei, copii - asta dacă acești oameni citesc. 
  • Nu trebuie să fie toate cărțile mele... dar tare m-aș bucura. 
***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să fii ținut la curent cu toate surprizele ce pregătesc și alte inițiative interesante. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

***

Ești interesat de cărți de rețete? 
Am publicat 14 pe care le găsești în ambele formate: electronic și de hârtie în mediul online.
Cum am zis mai sus, scrie „cărți de Cristina G.” (cu punct după G.) în orice motor de căutare (browser) și-ți vor apărea multe rezultate pe Amazon, Google Books, Draft2Digital, etc.

Uite titlurile:
  • Cele mai Populare Rețete ale Bunicii Învățate de la Mama: Mâncăruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători
Creatii literare si culinare de Cristina G.

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...