Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare,

Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică.
Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni de renume, am inventat risotto-uri fără număr.
Dacă ar ști ei ce pun eu în risotto-urile lor, m-ar face praf. Probabil că mi-ar pune interdicție pe vecie. Să nu mai intru în Italia niciodată. Nici în viața asta, nici în alta.

Dar eu sunt așa de mândră de rețetele astea pe care le-am inventat eu, de nu-ți zic.
Uite aici sunt două:

În altă ordine de idei, dacă nu știai, am publicat și câteva cărți de bucate, una numai cu rețete din orez, una pentru celiaci - care are și mâncăruri din orez:
Rețeta ce-ți propun azi, este... ce să mai zic. Prea, prea bună!
Fără gluten, de post, vegană și vegetariană.

Două chestii interesante înainte de a da rețeta:
  • Unii spun că orezul ar fi toxic dacă nu este spălat de câteva ori înainte de a fi folosit. Acum îmi dau seama de ce mama îl spăla întotdeauna.  Eu nu-l spăl niciodată. 
  • Dacă ții orezul la umflat pentru 1 oră (ori mai mult), acesta este gata în mai puțin de 10 minute. Da, exact ca la fasole și oricare alt bob. Ține minte asta când faci orez data viitoare. Poate nu la sarmale... La sarmale orezul trebuie să fie tare altfel îți ies terci.
Apăsând aici (vei fi condus pe primul meu blog de bucate), dai peste câteva trucuri și secrete despre gătit pe care orice gospodină trebuie să le știe. Mă gândesc că le știi deja, dar, poate nu toți cititorii mei sunt experți în arta „bucătăritului”. 
De aia am și publicat 2 cărți de rețete pentru începători.

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegana, fără gluten de Cristina G.

Dar, dacă vrei, poți să pui vin și cașcaval. Și-atunci e numai vegetariană. Dar tot fără gluten.

Ți-o recomand. Din toată inima. Sincer. Super delicioasă.
Păstăi, ardei, mărar, lobodă,usturoi... Ingrediente cu arome delicate care se combină absolut perfect.

Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 20-25 minute
Porţii: pentru 2 persoane

Ingrediente
  • 250 g de orez mai de calitate - dacă ai
  • câteva păstăi de care ai - chiar și de la borcan
  • 1 ardei gras de orice culoare. Eu am pus lungi, bulgărești. Nu sunt picanți.
  • câteva frunze de lobodă de orice culoare. Cu cât pui mai multă, cu-atât mai bine. Eu n-am avut foarte multă lobodă anul ăsta. Aia roșia e preferata mea pentru că dă o culoare rozie oricărei mâncări.
  • 1 ceapă uscată sau 3 cepe verzi. Dacă nu ai, este bun și prazul. Pune jumate
  • 1 legătură de usturoi verde sau 1 căţel de usturoi ori 1/2 linguriță de usturoi uscat măcinat

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegana, fără gluten de Cristina G.

  • 2-3 linguri ulei 
  • sare după gust (1/2 linguriţă)
  • apă (supă) caldă cât cuprinde orezul. Neapărat caldă sau fierbinte ca să nu se oprească din coacere când o pui. 
  • Opţional, dar indicat: 1 ardei iute/boia de ardei iute.
  • Tot opțional: 1/2 pahar de vin roșu, alb sau bere. Cam 50 ml

Mod de preparare:
  • Curăţă şi taie mărunt ceapa și usturoiul. 
  • Curăță, spală și taie păstăile, ardeiul. Fă totul cubulețe de circa 1 cm, nu mai mult. 
  • Pregătește o oală (cratiță) de mărime mijlocie. Pune uleiul la încălzit, adaugă ceapa, și usturoiul (dacă-i uscat) la călit uşor; cam 2 minute. Amestecă. 
  • Pune cuburile de ardei. Amestecă vreme de 2 minute. 
Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegana, fără gluten de Cristina G.

    • Pune și păstăile și usturoiul verde tăiat mărunt. 
    • Adaugă orezul (pentru o porţie eu pun cât iau într-o mână de 3-4 ori, că-s mâncăcioasă fără de pereche), amestecă foarte bine vreme de 1 minut (circa). Ai grijă să nu se ardă. Eu acum am pus 1/2 pahar de vin roșu, dar nu este obligatoriu. Este bună și berea sau vinul alb, ciderul chiar. Folosește băutura care și-a pierdut din bule și nu mai este așa de proaspătă. De obicei fac fără. Sincer, nu văd diferența. Pare o risipă de băutură. Nu știu de ce mă tot încăpățânez să pun. 
    Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegana, fără gluten de Cristina G.
    • Taie loboda și mărarul, separat. 
    • Toarnă apă sau supă caldă cât să cuprindă orezul (fundamental), nu mai mult. Acoperă cu un capac (pentru a reduce timpul de coacere) şi lasă la foc domol circa 10-15 minute (după gust). Verifică din când în când să vezi dacă mai are apă; în cazul în care nu e gata copt şi mai necesită apă, mai adaugă 50 de ml (sau cât consideri necesar, după gust). Amestecă, acoperă din nou. 
    Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegana, fără gluten de Cristina G.

    • Pune loboda și o parte din mărar, amestecă. Lasă alte 5 minute după care verifică din nou.  
    • Când consideri că este gata, opreşte focul. Porționează punând deasupra restul de mărar tăiat mărunt. 
    • La sfârșit, dacă vrei, pune niște cașcaval ras, parmezano și chiar mozzarella. 

    Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegana, fără gluten de Cristina G.


    Menţiuni
    • Servește rece sau cald; alături de o salată de crudități, murături, dacă vrei. Sau ceapă verde. 
    • Este o reţetă simplă, rapidă şi la îndemâna oricui. Absolut de încercat. Vei fermeca pe toți. 

    Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegana, fără gluten de Cristina G.

    Niciun comentariu

    Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
    Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
    Respectul este cuvântul de ordine.
    O viață delicioasă îți doresc.

    Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

    Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

    Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...