Cartofi rași cu linte - Rețetă de post, fără gluten

Drag cititor îndrăzneț,

Cred că ți-am mai spus, dar îți spun din nou: iubesc cartofii. Îi ador ca să fiu cinstită.
Aș mânca numai cartofi toată viața mea.
Îi gătesc în toate felurile posibile și imposibile, dar cartofii rași prăjiți sunt preferații mei în absolut.
În ultimul an, am adăugat o mulțime de alte ingrediente cartofilor să văd ce mâncare de pește iese.
Și au ieșit mâncăruri, dar nu de pește, ci mâncăruri fabuloase.
Yam, yam, yam.

Cartofi prajiti cu linte - reteta de post fara gluten de Cristina G.

Rețeta asta, ca toate celelalte cu cartofi rași, e gata în maxim 25 de minute.
Asta dacă nu durează 25 de minute să cureți cartofii.
Dar știi ce-am descoperit de când sunt în Anglia? 
Că nu est obligatoriu să cureți cartofii, nu, chiar deloc.
Ei rar îi curăță.
Așa că m-am luat după ei. Îi spăl și-i trag pe răzătoare cu tot cu coajă.
Da, te crucești, știu bine.
Și eu m-am crucit, am scris în 14 nuanțe de roșu, cât de tare. Dar apoi mi-am dat seama cât de minunat este asta.
Economisesc timp și chiar cartofi, pentru că atunci când îi cureți tai o mulțime din ei. Nu?
Eu așa zic.
Dar e treaba ta dacă-i cureți sau nu. Eu nu am făcut-o și nu o s-o mai fac curând.

Da, da, știu, în coajă sunt chimicale.
Că în bulb nu sunt. Așa ne-au mințit. Dacă sunt chimicale, sunt peste tot. Simplu.

Lintea ce am folosit este de la conservă, deci e fiartă deja. În loc de linte poți folosi fasole, năut și orice mai vrei tu. 
Am publicat deja o variantă cu ciuperci (tot de post).
Voi publica o variantă cu fasole în viitor. Poate. Nu știu.

Celiacii (intoleranții la gluten), veganii și vegetarienii sunt invitați să facă această rețetă deosebit de gustoasă. 
Dacă nu ai mâncat niciodată, nu ai de unde să știi despre ce vorbești. 
Nu știi ce pierzi. 

Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 15-25 de minute
Porţii: 2

Ingrediente
  • 3 cartofi (medii) de care ai
  • 1 conservă de linte
  • 1 cățel de usturoi sau 1 linguriță de usturoi praf
  • 4-5 linguri ulei de măsline sau de care ai
  • sare după gust
  • 1/4 linguriță de boia iute. Dacă nu vrei, nu pune. Gustul nu se schimbă. 
  • Opțional: 1 lingură de semințe de coriandru prăjite

Mod de preparare
  • Pregătește o tigaie care nu lipește (cu diametrul 20-23 cm sau de care ai).
  • Spală și scurge boabele de linte. 
  • Curăță și taie mărunt ori strivește usturoiul.
  • Curăță și spală cartofii, rade-i pe răzătoarea mare.
  • Pune tigaia pe foc mediu, adaugă 3 linguri de ulei, lasă-l să se încălzească, 1 minut circa.
  • Pune usturoiul mărunțit și lintea. Amestecă, lasă 1 minut. Cât să se prăjească puțin. Ai grijă să nu se ardă usturoiul căci va deveni amar. Dacă pui usturoi praf, îl adaugi la final. 
Cartofi prajiti cu linte - reteta de post fara gluten de Cristina G.

  • Pune cartofii rași, adaugă circa 1/2 linguriță de sare, amestecă foarte bine să nu rămână boabele de linte toate într-un loc. Acoperă cu un capac și lasă să se prăjească cam 5-6 minute la foc mediu-mic. 
Cartofi prajiti cu linte - reteta de post fara gluten de Cristina G.

  • Ai grijă că numai tu știi cum prăjește flacăra ta. Nu amesteca deloc pentru că-i vei întoarce ca pe o omletă, dar ai mare grijă să nu se ardă. 
Cartofi prajiti cu linte - reteta de post fara gluten de Cristina G.

  • Dacă pui coriandru, pune boabele la prăjit pentru 2 minute într-o tigaie fără ulei. În acest fel aroma particulară se întețește. Ai grijă să nu le arzi. Dacă iese fum, scoate-le imediat din tigaie. Strivește-le grosolan cu un mojar, dacă vrei. Eu le-am pun întregi, sunt destul de fragede. Lasă-le deoparte.
  • Întoarce cartofii cu un capac sau o farfurie mai mare decât tigaia. Cartofii ar trebui să fie aurii sau arămii, nu maro. Dacă-s maro i-ai cam ars. Data viitoare micșorează flacăra sau lasă-i mai puțin. Nu-i arunca, pot fi încă buni.
  • Pune alte 2 linguri de ulei dedesubt, în tigaie, sub cartofi. Vreau să spun să nu torni uleiul deasupra cartofilor că se absoarbe inutil. Pune-l pe margini și întoarce tigaia ca să se întindă peste tot. 
  • Prăjește-i pentru alte 4-5 minute pe partea necoaptă, de data asta lăsând tigaia descoperită.
  • Când sunt gata, pune coriandrul dacă vrei și servește-i reci sau calzi, cu salată, murături sau goi, cum fac eu.

Mențiuni 
  • Boabele de coriandru le poți pune și la început în această rețetă. Odată cu lintea și usturoiul. 
  • Dacă mă urmărești, știi că mereu zic că anumite ingrediente se pot înlocui cu altele fără probleme. 

În general, este adevărat, dar în acest caz (și în oricare din rețetele mele în care specific boabe de coriandru), semințele de coriandru nu se pot înlocui cu un altfel de condiment. Dar mai ales, nu se pot înlocui, sau nu trebuie să se înlocuiască, cu semințe măcinate sau foi verzi de coriandru.
Nu. Acestea au gust complet diferit.

Cartofi prajiti cu linte - reteta de post fara gluten de Cristina G.

Fenomenali cartofii cartofi cu linte.
Trebuie să încerci. Trebuie! Acum! 





Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...