Paste cu urzici: Rețetă de post (vegană)

Așa cum am spus și pe https://bucatevegane.blogspot.com, iubesc urzicile. Iubesc pastele. Iubesc stafidele. Iubesc boabele de coriandru. Iubesc să inventez rețete și ador să le mănânc.
Dar ce nu iubesc eu? 

Hai să văd dacă ghicești.
Hmm?

Bărbații. Nu iubesc bărbații.
Nu că mi-ar plăcea femeile. Nici pe departe. Doar că am inima rece. Și nu degeaba. Până acum numai peste leneși, oportuniști, mămoși și jucători de barbut am dat.
Bine, hai, nu jucau la barbut, jucau jocuri pe calculator.
Și nu suport chestia asta. Nu o suport și gata. Mă scoate din pepeni.
Este o pierdere de timp extraordinară, o risipă de energie și o...
Dar nu zic, nu zic ce gândesc că mă fac praf cei ce iubesc jocurile și nu recunosc că-s dependenți.
Că da, jocurile, creează dependență exact ca drogurile, țigările, alcoolul, sexul, șocurile de noroc ș.a.m.d.
Când joci, uiți de cei din jur. Uiți de mamă, de tată, soție (soț), copii, iubită, natură, bun simț, iubire, respect, umanitate...
N-am nimic împotriva relaxării, dar du-te afară. Respiră aer curat. Admiră florile. Lasă-te fermecat de mama natură.
Dă cu sapa!
Ajută un om neputincios să treacă strada. Fă-i cumpărăturile, sau ia-i pastile de la farmacie că bietul de el nu mai poate merge.
Doamne, cum am uitat noi să fim oameni de când cu tehnologia asta.

Dar nu e vina ei, e vina noastră că nu știm să prețuim ce avem. Nu știm ce este balanța-n toate.

Of, uite ce m-am apucat eu să scriu pe un blog de rețete.
Te rog să mă ierți, dar m-am aprins.
Măcar de mi s-ar aprinde călcâiele după un om ca mine așa... Măcar.
Sau mai bine nu, că sigur e însurat.
Lasă că-i mai bine singură. De un milion de ori chiar. Nu degeaba am scris eu cartea „Fată bătrână și fericită”.
În fine, hai cu papa că ți s-au lungit urechile.

Rețeta asta a fost publicată și-n engleză pe blogul: https://comfortfood4you.blogspot.com

Paste cu urzici: Rețetă de post (vegană)-Creatii-de-Cristina-G.

Au ieșit urzicile! Ura!!!

Paste cu urzici-Rețetă vegană și de post cu iz exotic de Cristina G.

Vezi că urzicile pișcă când le culegi și când le tai, dar cică pișcăturile fac bine.
Dacă ți-e frică de durere - căci doare rău - pune-ți mănuși groase de cauciuc când umbli cu ele.
Sunt foarte serioasă.

O rețetă rapidă, economică că doar mama natură ne dă gratis, nutritivă și extrem de delicioasă.
Dacă nu crezi, fă-o să te convingi.

Cum această mâncare poate fi servită caldă sau rece, este optimă la prânz sau cină. Grozavă de  luat la servici (școală), picnic, și la orice petrecere cu autoservire.

Pentru această rețetă ai nevoie de boabe de coriandru. 
Dacă mă urmărești, știi că mereu zic că anumite ingrediente se pot înlocui cu alelele fără probleme.
În acest caz, coriandru semințe nu se poate înlocui cu un altfel de condiment, dar mai ales nu se poate înlocui cu semințe de coriandru măcinate sau frunze verzi. Nu. Aceste au gust diferit. Complet diferit.
De aceea mai toți se feresc de coriandru.
Și-i păcat, că boabele, mai ales dacă sunt puțin prăjite, dar o aromă fabuloasă tuturor mâncărurilor, în special salatelor.

Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 5 minute dacă ai cartofii fierți
Porţii: 2

Ingrediente
  • 400-500 g paste de care ai. Nu contează că-s lungi, scurte, groase sau colorate. Ce ai în casă. 
  • 1 mână de urzici - 50 de g circa. Dacă ai mai multe, pune mai multe
  • 1 ceapă uscat
  • 2 căței de usturoi - poți să pui și praf de usturoi
  • 1 lingură de boabe de coriandru - cum am zis, nu praf și nu verde, trebuie neapărat să fie semințe 
  • 1/2 lingură de stafide aurii dacă ai, dar sunt bune și celelalte
  • 3-4 linguri ulei de măsline sau de care ai
  • sare după gust 

Mod de preparare 
  • Pune boabele de coriandru la prăjit pentru 2 minute într-o tigaie fără ulei. În acest fel aroma particulară se întețește. Ai grijă să nu le arzi. Dacă iese fum, scoate-le imediat din tigaie. Strivește-le grosolan cu un mojar dacă vrei. Lasă-le deoparte. Eu le las în tigaie uneori. 
  • Pune pastele la fiert pentru 5-7 minute sau după gust. Mie îmi place al dente. Dar vezi că scrie pe pachet. 
  • Între timp, curăță, spală și taie mărunt ceapa și usturoiul. 
  • Spală urzicile și taie-le mărunt sau cum îți vine. 
  • Pune o tigaie pe foc, adaugă uleiul, lasă-l să se încălzească. 
Paste cu urzici-Rețetă vegană și de post cu iz exotic de Cristina G.

  • Pune ceapa și usturoiul mărunțit. Dacă ai usturoi praf, pune-l la final. Amestecă. Lasă 2-3 minute până devin aurii. 
  • Pune stafidele. 
Paste cu urzici-Rețetă vegană și de post cu iz exotic de Cristina G.

  • Scurge pastele și pune-le în tigaie. Amestecă. Adaugă sare după gust. Lasă 304 minute la foc mediu-mare. 
  • La final, pune boabele de coriandru. 
Paste cu urzici-Rețetă vegană și de post cu iz exotic de Cristina G.


Mențiuni
  • Dacă vrei să faci mai multe porții, dublează cantitățile. Sau viceversa, și-atunci fă invers. 
  • În loc de urzici, poți pune spanac. 
  • Dacă nu ai boabe de coriandru ori chiar nu-ți plac - după ce ai încercat să faci cum scriu eu - nu pune. Pastele ies foarte bune și fără. Înlocuiește cu nuci măcinate și prăjite. 
  • Dacă ești celiac - intolerant la gluten - folosește paste de orez, năut, mazăre, sau orez. 
  • Servește fierbinte sau rece. 
Dacă ți-am dat vreo idee sau ți-am stârnit un zâmbet, un Like la pagina Facebook este echivalent cu „Mulțumesc”. 
Dacă ești mulțumit și te simți generos, un comentariu ar fi foarte apreciat. 

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...