Traditii, pofte și placeri: Scrob cu jumari si mamaliguta

Sunt de acord cu tine, aceasta nu este o rețetă, ci o idee de zile... mari.
Pentru că asta devii: mare... dacă mănânci des așa ceva. Mare în diametru. Larg. Gros. Gras. Baban, ș.a.m.d. 
Da noi nu mâncăm în fiecare zi așa ceva, nu? 
Mai ales nu în post și nu vinerea. 
Dar ce treabă am eu când mănânci tu carne? 
N-am. Mănâncă când vrei. Asta dacă nu ești vegan sau vegetarian. 
Eu nu sunt, dar ouă, carne și produse lactate mănânc destul de rar. 
E  alegere aiurea așa. 
Dar nu zic niciodată nu la slănină prăjită pe grătar sau făcută jumări. Mai ales dacă are varză murată pe lângă, și, evident, mămăliguță caldă. 
Îmi curg balele, pardon, îmi curge saliva. 
Mi-ar plesni gâtul... dar n-am nici grătar, nici slănină de-a noastră. 
Da, știu... acum cu boala asta nenorocită a porcilor, bieții oameni au rămas fără animalul pe care l-au crescut numai ei știu cum. 
Îmi pare rău... tare, tare rău. 

Poate că ideea mea vine într-un timp prost, dar mi-a fost poftă și-am făcut că sunt o mare mâncăcioasă. 

Am scris despre scrobul cu mămăligă în cartea 14 Nuanțe de Roșu: Amintiri din Copilăria Comunistă.

Îmi cer scuze pentru că fotografiile lasă mult de dorit, dar am avut oaspeți. N-am avut timp să mă ocup de fotografii... în plus îmi curgea saliva peste tot. 

Creatii Culinare și Traditii de Cristina G.


De ce ai nevoie? 
De jumări, ouă și mămăliguță. 
N-ar fi rău să ai niște varză murată, castraveți, sau orice altfel de murături, ori salate varie: castraveți, roșii, ardei, ceapă, etc. 

Cum fac eu jumările aici (în Anglia)? Din ce? 
Bacon afumat. Cele mai bune sunt feliile subțiri cu multă grăsime. Se prăjesc cel mai repede și devin super crocante. 
Creatii Culinare de Cristina G.


Le prăjești, în timp ce faci mămăliguța. 

 Creatii Culinare de Cristina G.

Prepari masa, salata, murăturile, etc. 

Bați ouăle și le pui peste jumările crocante. 


Amesteci bine. E gata cam într-un minut dacă tigaia este super caldă.

 Creatii Culinare și traditii de Cristina G.


Servești imediat cu mămăliguță fierbinte și garniturile preferate, inclusiv ardeii iuți. 

În ziua următoare te duci la sală pentru cel puțin o oră sau alergi în jurule blocului de 300 de ori până cazi lat. 
Dar se merită. 
Poftă bună! 


Apreciezi? 
Fiecare like, share, comment (îmi place, distribuie, comentariu), etc. este important. 


Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică, numai să fie pozitivă. 


Dacă ai citit cărțile mele și ți-au plăcut, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima? 

Cum și unde găsești cărțile mele? 
În mediul online tastând „cărți de Cristina G.” , dar și comandându-le la librăria ta preferată. 
Sau apăsând pe link-urile de mai jos.
Pe YouTube am diferite vlog-uri grozav de amuzante.

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să fii ținut la curent cu toate surprizele ce pregătesc și alte inițiative interesante. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

***

Ești interesat de cărți de rețete? 
Am publicat 14 pe care le găsești în ambele formate: electronic și de hârtie în mediul online.
Cum am zis mai sus, scrie „cărți de Cristina G.” (cu punct după G.) în orice motor de căutare (browser) și-ți vor apărea multe rezultate pe Amazon, Google Books, Draft2Digital, etc.

Uite titlurile:
  • Cele mai Populare Rețete ale Bunicii Învățate de la Mama: Mâncăruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...