Borș de roșii cu pui: Rețetă fără gluten din 2 ingrediente

Drag cititor pasionat de gătit,

Poate această rețetă nu este o noutate pentru tine, nu știu, dar eu n-am auzit niciodată de ea până când nu am făcut-o eu.
Este adevărat că nu caut rețete, ci le inventez pe loc sau le fac pe cele pe care le-am învățat din copilărie de la mama.
De asemenea, combin rețete tradiționale cu ingrediente (mirodenii) diferite sau metode de gătire noi.
De aceea este rar ca o mâncare să aibă același gust când o gătesc a doua sau a treia oară.
Ador modul acesta îndrăzneț de a găti și încurajez pe toată lumea să facă la fel.
Păcat că nu toată lumea este de acord cu acest sistem. Unii sunt foarte tradiționaliști și refuză să încerce rețete noi.
Cunosc foarte mulți oameni așa.
Dar nu e treaba mea. Îmi pare rău de femeile (sau bărbații) care trebuie să gătească pentru acest tip de oameni.
Mereu aceleași mâncăruri...
Când eram mică, eram mereu stresată că nu știam ce mâncare să mai fac.
Găteam prin rotație ce știam și-apoi îmi prindeam capul în mâini și mi-l munceam să scot rețete noi până simțeam că explodează.
Am povestit faze de genul în seria de cărți de bucate numită: „Rețetele bunicii învățate de la mama”.
Pe-atunci nu era internet și nici n-aveam cărți de bucate.
Ce noroc avem acum...

În fine, ce-ți propun acum, este ceva deosebit de aromat și simplu de făcut, în special vara sau toamna. Mai ales dacă locuiești la țară și ai roșii în grădină. Ieftin rău de tot (dacă nu pui munca la socoteală...)

Borș de roșii cu pui: Rețetă fără gluten din 2 ingrediente de Cristina G.

Dacă ai oală minune ar fi indicat să o folosești.

Specificații tehnice
Grad de dificultate: mare
Timp de preparare: 55-65 de minute fără oală minune, 25 de minute dacă ai oală sub presiune
Porţii: 4

Ingrediente
  • 500 g de carne de pui. Pune ce ai: pulpe, aripi, piept, spate, gâturi, pipote (ah, ce bun iese cu pipote) etc. 
  • 1+ 1/2 (un kilogram jumate) kg de roșii bine coapte. Dacă ai suc de roșii, pune suc de roșii. Mai ales dacă faci rețeta asta iarna. Cam 3 litri. 
  • sare după gust. Na, că am uitat de al treilea ingredient! Crimă! 
Opțional. Eu am pus doar pătrunjel proaspăt.
  • frunze de pătrunjel proaspăt
  • ½ linguriță de boia de ardei dulce (sau iute)
  • 100 g tăiței de casă, fidea sau paste la alegere ori 2 cartofi - dacă vrei ceva mai consistent. 

Mod de preparare
  • Taie carnea bucăți. Spal-o bine și pune-o la opărit (blanșat), ca să eviți formarea spumei în borș. 

O curiozitate: 
Tu poate crezi că blanșarea este o invenție de fițe nouă, dar mama-mi zice că bunica opărea întotdeauna carnea înainte de a face borș (supe, ciorbe, etc.). Mama face la fel. Pune un ceaun pe foc, adaugă apă, carnea și lasă să dea un clocot. Apoi scoate carnea și aruncă apa. Nu, nu e risipă. E doar un clocot și o grămadă de efort evitat.
  • aruncă apa de la blanșat. Pune carnea la prăjit într-o tigaie sau, cum am făcut, în oala în care gătit totul. Adaugă 3-4 linguri de ulei - asta dacă carnea nu-i grasă. Ține totul cam 5 minute la foc mic. 
Borș de roșii cu pui: Rețetă fără gluten din 2 ingrediente de Cristina G.

  • spală roșiile, taie-le în bucăți de ce mărime vrei tu. Scoate-le semințele și julește-le de piele, dacă vrei, ai chef și ții neapărat. Personal, nu o fac niciodată. Nici n-am timp, dar nici nu mă deranjează pielița sau/și semințele. Pune totul peste carne, acoperă și lasă să dea în clocot. După ce a dat în clocot, micșorează flacăra și lasă să fiarbă mocnit cam 50 de minute. Sau până crezi tu că e gata. 
Borș de roșii cu pui: Rețetă fără gluten din 2 ingrediente de Cristina G.
  • Taie pătrunjelul mărunt și pune-l în oală. Verifică de sare. Gata. 
Borș de roșii cu pui: Rețetă fără gluten din 2 ingrediente de Cristina G.
  • Servește fierbinte sau rece. Cu pâine, mămăligă sau cu ce vrei tu. 
Mențiuni: 
  • Dacă crezi că-i prea acru, adaugă 1/4 (un sfert) de lingură de zahăr. Da. Ai auzit bine. 
Ăsta-i ingredientul „minune” al spaghetelor cu suc de roșii și a fasolei bătute. 
Aha. 
Uite cum ți-am destăinuit un secret al celor mai mari șefi bucătari din lume. 
Zahărul. Da.  
  • În caz de ai nevoie de ceva mai consistent și ești intolerant la gluten, adaugă 2-3 cartofi tăiați cuburi cu 25 de minute înainte să fie gata. Dacă nu ești intolerant la gluten adaugă orice fel de paste/tăieței. Timpul de gătire este relativ. Depinde de gusturile tale. Pentru mine, 15 minute sunt prea multe pentru că îmi place „al dente”. 
  • Ai grijă că pastele se umflă și după ce borșul e gata. Devin terci dacă nu ești atent. 

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...