Salată de năut cu ardei copți - Rețetă de post, fără gluten

Drag cititor,
Am 6 bloguri de rețete, dar nu reușesc să mă ocup de toate așa că am să public toate rețetele aici.
De ce zic asta?
Pentru că blogurile celelalte erau foarte specifice.
Aruncă o privire și zi-mi dacă înțelegi acum:

  • https://reteteindraznete.blogspot.com
  • https://retetestravechi.blogspot.com
  • https://bucatevegane.blogspot.com
  • https://aperitivesimple.blogspot.com
  • https://retetesub30deminute.blogspot.com
  • https://comfortfood4you.blogspot.com

Așa că toate rețetele (vegane/de post, rapide, vechi, etc.) vor apărea aici de azi înainte.
Însă găsești (altele, nu aceleași) și pe blogurile menționate mai sus. Nu ezita să intri pe ele.

Sunt o mare iubitoare de salate cu ceapă.
Dar sunt single, nu suflu nimănui în gură - mă refer seara.
Așa că dacă pui ceapă-n salate, vezi să mâncați amândoi. Sau persoana cu care dormi în pat. Dacă dormi cu cineva.
Câinele și pisica nu se pun.
Și nici ursulețul sau delfinul de pluș.
Știi la ce mă refer, da?

Mai toate salatele mele sunt de post, deci optime pentru vegani și vegetarieni.
Și cum nu conțin nici gluten, celiacii (intoleranții la gluten) sunt invitați să le încerce cu încredere.

Rețeta îmi aparține, adică eu am inventat-o, ca majoritatea celor pe care le public (dacă nu sunt tradiționale), însă este posibil ca și alte persoane să fi avut aceeași idee.
Nimeni nu are monopolul pe rețete, idei și cuvinte. 
Bine? 
Asta o subliniez deoarece cineva a insinuat că una dintre rețetele mele seamănă cu nu știu ce rețetă spaniolă.
Am verificat, nu seamănă. Ambele conțin o serie de ingrediente comune, dar nu este aceeași rețetă.
Nu-mi amintesc la ce rețetă se referea și chiar nu m-am supărat.
Persoana respectivă este o persoană care se inspiră de la alții și crede că toată lumea face la fel.
Nu toată lumea fură munca altuia, iar eu... n-am timp nici să-mi scriu rețetele mele, darmite pe ale altora. Am mii de rețete inventate pe loc care vor rămâne în uitare din cauza asta.
N-am timp, nevoie și nici voință să iau ce-i al altuia.
Cum am mai zis, oamenii negativi găsesc întotdeauna timp să-ți spună verde-n față ce gândesc.

Dar să las negativitatea pentru cei care n-au ce face. Eu trebuie să scriu rețeta. Care e mai mult o idee. Poate ai făcut-o de multe ori.

Rețeta conține la origine boabe de coriandru prăjite. Dacă nu ai sau nu-ți plac, nu pune. 
Te asigur însă că sunt incredibil de bune și dau o aromă unică oricărei mâncări.
Iubesc boabele astea. Le ador, mai bine zis.

Este foarte simplu de făcut și incredibil de delicioasă.
Aromele, gusturile sărate și dulci se combină absolut perfect dând naștere unei mâncări deosebite.


Salata de naut cu ardei copti - reteta de post de Cristina G.


Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus 
Timp de preparare: 15-20 de minute (depinde de dexteritatea ta) 
Porţii: 2

Ingrediente
  • 1 conservă de năut, fasole roșie. Cam 300 g în total. Pe conservă scrie 400 de g, dar boabele cântăresc în jur de 250-300 g
  • 1 ceapă de c are ai (galbenă, roșie, verde ar fi și mai și)
  • 1 castravete murat de mărime medie. Eu am pus 3 micuți dar erau sub oțet. Tu pune de care ai. Gusturile vor fi puțin diferite, dar la fel de bune
  • 3 linguri ulei de măsline sau de care ai
  • sare după gust - ai grijă la sarea din murături
  • 1 lingură de boabe de coriandru prăjite
  • 1 ardei copt - poate ai în congelator. Dacă nu ai și vrei să coci, e bine, fă-o. Dar poți pune și ardei crud sau gogoșari în loc. 
  • Opțional: un vârf de cuțit de boia de ardei iute sau puțin ardei iute 

Salata de naut cu ardei copti - reteta de post de Cristina G.

Mod de preparare
  • Într-o tigaie uscată, fără ulei, pune boabele de coriandru la prăjit cam pentru 1 minut. Oprește focul și lasă-le acolo până la sfârșit. Ai grijă să nu le arzi, devin amărui. 
  • Curăță, spală și taie ceapa cum îți vine, peștișori ar fi minunat. 
  • Pregătește boabele de năut spălându-le în 2-3 ape. Poți pune orice boabe vrei tu (la alegere). Pune-le într-un bol. 
  • Taie murăturile și ardeiul cubulețe, adaugă-le peste năut și ceapă. 
  • Strivește boabele de coriandru cu un bătător de usturoi dacă ai, sau cu fundul unei sticle. Nu cumva să spargi sticla. Mișcă-te delicat. 
  • Adaugă uleiul, sare după gust, și eventual, boiaua de ardei iute și boabele de coriandru puțin prăjite. 
  • Amestecă. Servește cum, când și cu ce vrei tu. Ia la servici, la școală, în drumeție. 

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...