Ceai pentru trup si suflet cu mere si scortisoara

Îți spun sincer că nu-mi plac lichidele.
Beau apă doar pentru că știu că trebuie. 
Beau și când mor de sete, clar. 
Ceaiul nu este o rutină în viața mea. 
Cafeaua da. Dar nu ceaiul. 
Locuiesc în Anglia.. ceaiul de la ora 5. 
Neah. Nu-i pentru mine. „Apă murdară” zic eu că e. 
Dar să nu mă pârăști britanicilor. Mă expatriază pe motiv de „trădare”. 

Cu toate astea, fac ceaiuri pentru prietenii și colegii mei. 
Și atunci când fac, beau și eu că altfel s-ar gândi că-i otrăvesc.... hmmm.
Am în casă vreo 25 de tipuri de ceai. 
Absurd, nu? 
Asta crezi tu că-i absurd în această situație? 
Nu. Absurd este faptul că nu fac ceai din pliculețele pe care am dat o grămadă bani ci fac ceaiuri din fructe și legume ce am în casă în acel moment. 
Sau am la servici că iau intenționat să-i dau pe toți gata. 
Și funcționează. 

Ceaiul ce-ți propun acum, i-a făcut pe colegii mei să... plângă. De emoție. 
Le-a amintit de Crăciun, de copilăria în care mama le făcea plăcinte cu miere... de focul din sobă (unora). 
Și tot așa. 
Au cerut o cană după alta... și beau absenți... 
Munca? Au lăsat-o pe mine ca semn de apreciere. Comunism.  

Nu știu dacă am inventat eu rețeta asta sau nu, cert este că nu am furat-o de la nimeni căci nu am văzut-o nicăieri. 
Am publicat-o și în engleză pe: 
Tata iubea ceaiul de tei și cum începeam să facem focul la godin, ceainicul nu lipsea niciodată de pe plită. 
Am scris despre asta în 14 Nuanțe de Roșu. 

Dar hai să nu mai deviez de la subiect. 

Iată câteva lucruri importante de știut despre acest ceai: 
  • Conține aproape 0 calorii deci este recomandat în diete. 
  • De asemenea, nu are gluten și nu conține ingrediente de frupt de aceea este optim pentru celiaci, vegani, vegetarieni și cei care țin post. 
  • Merele conțin vitamina C (printre altele). Dacă ești bolnăvior și n-ai pofta de mâncare, fă-ți un ceai de mere. 
  • Scorțișoara conține (ca mai sus) vitamina C, dar și  magneziu, fosfor, potasiu. Scorțișoara este indicată în stări febrile, de tristețe și melancolie, (chiar depresie), oboseală cronică, etc. 
  • Recomandat în stări de astenie (de toamnă, iarnă, primăvară), adică de melancolie și tristețe (am scris mai sus, nu?). Super recomandat când ești la dietă și vrei ceva bun. Minunat când ești bolnav și ți-e frig. 
  • Se face în 5 minute și costă... 1 leu? Cât? Nu știu. Culege merele de pe jos dacă nu ai bani să cumperi. Sunt bune și alea pădurețe. N-am încercat, dar sunt sigură. 
Datorită mirosului îmbietor, și a conținutului înalt și variat de vitamine, acest ceai te ridică de moral instant. 
Te încălzește trupește și sufletește. 
Te face mai bun. 
Ceai de mere pentru trup si suflet: reteta de Cristina G.
Imagine de pe Pixabay
Scorțișoara te duce cu gândul la Crăciun. 
Nu? 
Pe mine, da. Nu știu de ce. 
Și dacă iubești Crăciunul, acest ceai te va face să trăiești bucuria sărbătorilor cu fiecare înghițitură. 
Este un ceai super sănătos din toate punctele de vedere. 
Dacă nu-ți place scorțișoara, nu pune.

Te-am convins să-l faci? 
Sper că da. 
Este pentru binele tău. 
Știi că supa de pui are un efect extraordinar când ești bolnav? 
Așa și cu acest ceai. 

Iată ce ai nevoie pentru acest ceai miraculos
  • 1 măr de care ai. Merele acrișoare sunt cele mai bune. 
  • 1 baston de scorțișoară sau 1/2 de linguriță de scorțișoară praf. Dacă nu-ți place sau nu ai, nu pune. Iese la fel de bun și fără. Doar că nu va mirosi de scorțișoară. 
  • apă
  • Opțional: miere, zahăr, sirop de arțar, etc. Aici sunt caloriile, așadar atenție dacă ești la dietă. 
Cum am zis, dacă nu-ți place scorțișoara, nu pune. 
Ceaiul este super și fără. 
Dar crede-mă, eu nu sunt fac scorțișoară și cum am zis la început, nici de ceaiuri (lichide în general), însă găsesc acest ceai absolut minunat. 

Câtă apă? 
Depinde de câte căni vrei să bei sau de câți oaspeți ai. 
5 căni de apă (200 ml una) = 5 căni de ceai 

Ce fel de mere? 
De care ai. Proaspete, uscate, vestejite... poate ai vreuna uitată printr-un colț - culese de pe jos, furate de la vecini... cum am scris în 14 Nuanțe de Roșu.

Cum se face. Ai grijă că-i super complicat. 
Glumesc, evident. 
Și-un copil de 5 ani poate să-l facă. 
Dar nu-i da cuțitul pe mână!!!! 
Ce fel de părinte ești?! 
Ioi! 

Ceai de mere pentru trup si suflet: reteta de Cristina G.

  • Pune apa la încălzit. Trebuie să clocotească. În caz de are microbi, trebuie să fiarbă cel puțin 1 minute. Ai grijă că scade dacă fierbe așa. 
  • Pregătește o carafă de sticlă, de ceramica, de care ai numai să nu fie de plastic. Ceainicul este bun, numai să fie de ceramică sau sticlă. Dacă se vede prin el, este super. 
În caz de ți-e frică că se sparge când torni apa clocotită, îți recomand să pui o lingură (furculiță, etc.) de inox în carafă. Sau un cuțit dedesubtul ei. Îți garantez 100% că nu se sparge. 
Am explicat de ce în Rețetele ale Bunicii Învățate de la Mama.
  • Spală și taie mărul felii ca în imagine. Nu-l curăța și nu arunca semințele sau cotorul. 
  • Pune merele cu tot cu semințe și cotor în carafă. 
  • Adaugă scorțișoara (bastonul sau praf). 
  • Toarnă apa clocotită cu grijă să nu te stropești. 
Ceai de mere pentru trup si suflet: reteta de Cristina G.

  • Lasă vreo 5 minute acoperit (dacă se poate). 
  • Servește fierbinte în orice moment. Sau rece când vrei. Cum ai tu chef și preferi. Alegerea este a ta. 
Merele se pot mânca după. Nu cumva să le arunci că-i păcat. 

Îți spun drept, acest ceai este fenomenal. 
  • Servește-l la ora 5 cu biscuiți, dimineața cu pâine prăjită și marmeladă, seara în loc de cină. 
  • Servește-l când te uiți la televizor, stai de vorbă cu prietenii, când lucrezi, când ești bolnav și trist. 
  • Este optim și indicat în orice moment și perioadă a anului. 
Ceai de mere pentru trup si suflet: reteta de Cristina G.

Apreciezi? 
Fiecare like, share, comment (îmi place, distribuie, comentariu), etc. este important. 


Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică, numai să fie pozitivă. 


Multumesc exista oameni buni de Cristina G.
Dacă îți plac cărțile mele, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima oriunde vrei tu? 

Cum și unde găsești cărțile mele? 
În mediul online tastând „cărți de Cristina G.” , dar și comandându-le la librăria ta preferată. 
Sau apăsând pe link-urile de mai jos.
  • https://www.amazon.com/Cristina-G./e/B01N0U3U4P 
  • https://www.goodreads.com/author/show/16277613.Cristina_G_ 
  • Google Books
  • Draft2Digital
  • https://www.facebook.com/creatiideCristinaG/ 
  • https://twitter.com/authorcristinag 
  • https://www.facebook.com/authorcristinag/ 
  • https://www.linkedin.com/in/authorcristinag/
  • Pe YouTube am diferite vlog-uri grozav de amuzante.

Atenție!
Dacă cumperi cărți de pe Amazon, fii atent la costul transportului (depinde de la țară la țară).
  • Ca să eviți să plătești transportul cumpără mai multe cărți odată și fii atent la mesajele ce-ți apar în dreapta ecranului - coș - (exemplu: mai cheltuie 5 Ron ca să ai transportul gratis). 
  • Cărțile nu se învechesc niciodată și reprezintă optime idei de cadouri pentru bărbați, femei, copii - asta dacă acești oameni citesc. 
  • Nu trebuie să fie toate cărțile mele... dar tare m-aș bucura. 
***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să fii ținut la curent cu toate surprizele ce pregătesc și alte inițiative interesante. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

***

Ești interesat de cărți de rețete? 
Am publicat 14 pe care le găsești în ambele formate: electronic și de hârtie în mediul online.
Cum am zis mai sus, scrie „cărți de Cristina G.” (cu punct după G.) în orice motor de căutare (browser) și-ți vor apărea multe rezultate pe Amazon, Google Books, Draft2Digital, etc.

Uite titlurile:
  • Cele mai Populare Rețete ale Bunicii Învățate de la Mama: Mâncăruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători
Creatii literare si culinare de Cristina G.

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...