Lichior de portocale: tip Cointreau

Salutare, 
Îți place lichiorul de portocale? 
Ăla sau alea de tip Arancello, Cointreau, Grand Marnier? 
Dacă da, n-ar fi fain să-l faci de sărbători? 

De când nu mi-ai mai citit rețetele, ai și uitat de existența mea – ca bucătăreasa. 
Mai mult de un an a trecut de când am publicat o rețetă pe blogul ăsta. 
Și am alte 6 sau 7 bloguri de rețete! Jale! 

Să fiu cinstită, de când m-am apucat de scris cărți, și eu am uitat că sunt bucătăreasă. Pardon, că știu să gătesc. 
Dar ce zic? 
Am uitat că, odată, adoram să gătesc. O făceam de drag. 
Acum, îmi place să mănânc, dar să n-aud de gătit. 
În adevăr, n-am timp să mănânc, că aș mânca. 
Fleacuri. 
Aș mânca numai dacă nu m-aș îngrășa. Însă, ca multe femei, mă-ngraș numai cât mă uit la o mâncare. 
Bine, și bărbații au aceeași problemă. 
Respirăm calorii. Una după alta. 

Ia să mă las eu de vorbărie. 

Cointreau, Grand Marnier sunt băuturi rafinate. 
Nu? 
Pentru mine sunt lichioruri de portocale și-atât. 
Brandurile mă lasă rece. 
„De firmă” = de fițe 

Și apropo de portocale... Îți amintești ce greu se găseau pe în Epoca de Aur? 
Nu degeaba am scris despre ele în „Oranges at Christmas in a Communist Country” dar și-n „14 nuanțe de roșu”
Și am să scriu și-n Cine nu ar fi apăsat pe trăgaci în 1989?” 

pahar cu picior cu bautura si o felie de portocala
Fotografia nu reflectă lichiorul de portocale pe care l-am făcut eu

Azi – din absolută întâmplare, m-am uitat la portocalele de pe masă și mi-am amintit ce gust fain au lichiorurile alea pe care le-am menționat la început: 
  • Arancello 
  • Cointreau 
  • Grand Marnier

Mai mult ca sigur sunt altele, însă eu nu le cunosc, chiar dacă am fost „baristă”. 

sticla patrata maro Cointreau
Ziceam, mi-a venit așa o jale că n-am în casă decât o băutură spirtoasă fără aromă. Votcă. 
Și mie nu-mi place votca, nici să miros nu pot. 

Iar mă pierd în detalii. Scuze. 
Hai cu rețeta. 

„Rețeta” este un cuvânt mare. Este o idee mai mult. Și sunt sigură că nu sunt singura care are astfel de idei. Lichiorul de portocale este iubit de multă lume. În special de femei. 
Nu? 
E o băutură specială pentru noi, muierile. Sexul frumos? Sexul slab? 
Câteodată, nici una, nici alta. 
Semantică. 

O idee de băuturi de zile mari sau seri mici. 
O idee fabuloasă de cadou. Da. 
Prezintă-te la prieteni, rude, străini cu o sticlă de lichior de portocale și faci o impresie pe cinste. 
Cine-ar zice „nu”? 

De reținut despre lichiorurile cu care se aseamănă la gust „rețeta mea”: 
  • Cointreau se face dintr-un distilat de sfeclă 
  • Grand Marnier se face cu cognac
Specificații tehnice
Grad de dificultate: 0
Timp de preparare: 3 minute 
Timp de așteptare/macerare: 10 minute - 2 săptămâni
Porţii: ??? 

Ingrediente 
Ha. N-am cum să dau cantități exacte. Nu te supăra pe mine, este chestiune de gust. 
Le dau cu aproximație, tu fă cum îți pare. 
  • coaja de la 1 portocală – dacă-i posibil, organică/bio etc.
  • 1/2 litru de alcool pur (60-90 de grade) sau 1 litru votcă, rachiu (25-30 de grade). Eu am folosit gin
  • 1/4 (un sfert) de pahar de zahăr sau după gust. Poate-ți place mai dulce 
Metoda de preparare 
  • Ai pregătit deja sticla cu alcool 
  • cu o pâlnie toarnă zahărul sau mierea în sticlă 
  • Spală portocala și ia cu un cuțit, făcând mare grijă să nu te tai, bucăți din primul strat al cojii – acela portocaliu. Poți folosi și cojitorul de cartofi/morcovi etc. Cam 1 milimetru ar avea stratul pe care trebuie să-l iei (evită fără stratul alb pe cât se poate)  
  • pune bucățile de coajă de portocală în sticlă 
  • pune capacul/dopul și zbate sticla bine de câteva ori, până se topește zahărul 
Lichiorul este gata de băut după nici 10 minute, poate după 5, însă, n-ar strica să-l lași la macerat o noapte sau chiar 20. 
Vezi tu dacă ai grabă. 

Eu zic că dacă s-au anunțat vizatori și n-ai cu ce să-i servești, e gata până se dezbracă, se spală pe mâini etc. Depinde de vreme (câte haine au pe ei). 
Vezi, nu le da prea mult că-și dau toate hainele de pe ei. 
Ori poate asta-i intenția ta. 
Sper că de comun acord. Da? 
În cazul ăsta urgent, mierea s-ar dizolva mai repede. 

Știi ce-ar fi fain de tot? 
Dacă ai pune lichiorul de portocale într-o sticlă de la băutura originală: Cointreau, Grand Marnier, Arancello. 
Nu m-aș mira dacă oaspeții ar crede că-i originalul (oricare dintre cele de mai sus). 
Asta dacă nu sunt chiar cunoscători. Fani de lichioruri de portocale. 

Hai, noroc! 

🤔
Posibile întrebări 

Mor dacă folosesc coajă de portocală oarecare? 
Fratele meu, dacă mori, nu e de la coaja „normală”. 

Pot să folosesc coajă de grapefruit? 
Cam amară, dar merge. 
Numai că va avea o aromă.... hmmm... cum să zic...? Aromă de grapefruit. Da. 

Pot să folosesc coajă de lămâie? 
Da. 
Idem. Faci Limoncello (bine, tip Limoncello).  

Pot să folosesc coajă de banană? 
Hai, că asta-i bună. Ce-mi trece mie prin cap. 
Folosește-o la îngrășat pământul. Super în ghivece pentru flori. Eu nu arunc niciodată cojile de fructe sau orice alt gunoi menajer. 

Pot să folosesc zahăr de trestie (maro)? 
Da. 

Pot să folosesc îndulcitor, că-s diabetic? 
Pare rău să aud asta. Poți folosi îndulcitor, dar nu știu cât ai voie să servești băuturi alcoolice. 

Pot să folosesc pălincă? 
Da. 

Dar de ce să-i strici gustul pălincii? Nu-i păcat? 
NU. Nu e păcat, dacă nu-ți place pălinca. Gusturile nu se discută! 

Dar altfel de alcool este permis? 
Pot sa folosești orice alt alcool fără aromă (intensă) pe care-l ai în casă și nu știi ce să faci cu el. 

De ce fără aromă intensă? 
Păi, combini două aromi diferite. Peștele cu carnea. 
Mentă cu portocale, de exemplu. Merg împreună? 
Cireșata cu portocale?! Neah. 
Cam aiurea. Dar... gusturile-s gusturi. 

Pot folosi cognac, whisky, brandy? 
Absolut! 
Astea-s fițe, nu glumă. 
Folosește orice alcool. Pe bune. Gusturile vor fi diferite. Cinstit, fratele meu (ori sora mea), gustul va fi mult mai rafinat.

Pot să-l servesc de Crăciun? 
Servește-l mai ales la Crăciun și de/la Anul Nou. Apoi servește-l la Paște și ori de câte ori vrei. Oricând, dar cu cap.
Să nu bei până uiți de tine.
Ori fă ce vrei, numai nu speria copiii și alți oameni nevinovați. 
Ai grijă să nu cazi pe jos (expresie populară/pleonasm). 
Dacă cazi pe sus, să mă anunți neapărat. 

Pot să fac dulciuri cu el? 
You bet! = Bineînțeles. 
Însiropează torturi și prăjituri pentru adulți. 
Nu cumva să dai copiilor. 
Și apropo de dulciuri: clătitele franțuzești (crepes Suzette) – alea super subțiri, se fac flambé cu Grand Marnier. 

crepes Suzette clatite cu coaja de portocale

Pot să folosesc în mâncăruri? 
Te referi la rizoturi? 
N-aș recomanda, că-i dulce. Doar dacă faci rață cu portocale. 

Pot să-ți trimit cadou niște Cointreau cu miere de tei făcut de mine? 
Pe bune? 
Eu la alcool nu zic niciodată „nu”. Mai degrabă zic „nu” la flori. 

🙋
De unde-ți cumpăr noile cărți de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală? 
Am auzit că-s super. De când le aștept!!! 
Ha? 
Ai băut prea mult lichior de portocale. 
Sau a fost Cointreau, Grand Marnier? Ce? 
Vii de pe noul meu site? https://icristinagherghel.blogspot.com 
De când ești tu interesat de afirmații pozitive, gândire nouă? 

Gata, am terminat cu întrebările. 
Lasă un comentariu dacă ai altele. 
Nu m-aș supăra dacă mi-ai scrie doar mulțumesc.  

🕮🎁

Cărțile mele se găsesc peste tot online, în ambele formate: electronic și de hârtie. 
Le poți avea GRATUIT dacă dorești să le recenzezi
Contactează-mă prin formularul de contact. Pe rețelele de socializare intru rar. 

💞💛💙

Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei💯

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală
Dar nu numai. ☺️

Credit fotografii: Unele sunt de pe Pixabay, altele de pe PngTree

O parte dintre linkurile de pe blog sunt linkuri de afiliat.
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din eventualele vânzări generate de aceste linkuri și banere. 
Pentru detaliile complete, apasă aici

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...