Supă de pui și năut cu ștevie, urzici, usturoi verde: Rețetă fără gluten

Nu ai idee cât de mult iubesc ștevia, urzicile și... și... și.
Da, aceeași poveste, dar este adevărat.
Datorită faptului că iubesc mai toate ingredientele (mai ales dacă-s din grădina proprie - date cu generozitate - pe gratis - de mama natură), n-aș putea spune despre mine că fac mofturi la mâncare.
Și totuși nu mănânc orice. Nu.
Ingredientele, oricât de bune ar fi ele - luate individual - când sunt combinate prost, fie în cantități greșite sau amestecate cu alte ingrediente cu care fac reacție - nu neapărat chimică ca să explodeze - dar nu se potrivesc aromele, pot da naștere la adevărate bombe de dezgust.
Zic, pentru că am comis-o eu de multe ori.
Nici câinii nu au mâncat. Îți zic drept. Și erau flămânzi de zile bune, că erau săracii fără stăpân.
Asta se întâmplă deoare eu nu am nicio reținere când e vorba de experimente.
Acum mi-e mai greu, că o am pe mama care, trebuie să spun, este destul de pretențioasă la mâncare.
Când nu-i place ceva, ba zice că-i prea sărat (când eu nici nu pun sare n mâncare - că n-are voie), ba zice că o doare stomacul sau se simte tare prost.
Și n-ai ce să-i faci când nici nu gustă.
Ei... fiecare cu ale lui.

Dar, să mă întorc la puiul nostru acoperit de ștevie și urzici. Bietul de el. Odihnească-i-se oscioarele în pace în burta lui Bursuc (cățelul fratelui meu).

Supă de pui și năut cu ștevie, urzici, usturoi verde: Rețetă fără gluten

Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus 
Timp de preparare: 35 de minute (depinde de dexteritatea ta) sau 2 ore (dacă folosești boabe de năut uscate)
Porţii: 4

Ingrediente
  • câteva bucăți de carne de pui la alegere - eu am pus pulpe cu tot cu os. 
  • 1 conservă de boabe de năut. Cam 300 g în total. Pe conservă scrie 400 de g, dar boabele cântăresc în jur de 300 g. Scurg lichidul întotdeauna. 
  • 7 foi de usturoi verde
  • 1 ceapă galbenă (uscată) sau 10 foi de ceapă verde. 
  • 1 linguriță/1 crenguță de cimbru (dacă nu ai, nu pune) 
  • 1 mână de urzici (5-7 frunze mari - sunt bune și bătrâne, crede-mă! Eu mai mult de astea folosesc)
  • 6-7 frunze mari de ștevie
  • 3 linguri ulei de măsline sau de care ai
  • sare după gust
  • 5 căni de apă (250 ml una) sau după nevoi. Dacă o vrei mai groasă pune mai puțină, și viceversa. 
  • 1 lingură de bulion 
  • lobodă cât de multă - eu nu prea am anul ăsta. Mor de ciudă, căci o ador. 
  • câteva frunzulițe de pătrunjel sau/și leuștean
Supă de pui și năut cu ștevie, urzici, usturoi verde: Rețetă fără gluten

Mod de preparare
  • Curăță, spală și taie ceapa, usturoiul, ștevia, urzicile, loboda. 

  • Pregătește boabele spălându-le în 2-3 ape. Poți pune orice boabe vrei tu (la alegere). 
  • Pregătește și carnea tăind-o în bucăți. 
  • Pune uleiul într-o oală sau cratiță destul de mare. Când s-a încălzit, adaugă usturoiul și ceapa tăiată mărunt. Lasă 2 minute la foc slab. Amestecă să nu se ardă. 
  • Adaugă carnea, cimbrul și apa. Lasă să fiarbă circa 20 minute. Depinde cât de tânăr a fost puiul. Ai grijă să spumezi apa când dă primul clocot. Ori fierbe-o separat. 
  • Când carnea este aproape fiartă - lipsesc 15 minute - adaugă urzicile, ștevia, boabele, cimbrul, bulionul. Amestecă și vezi dacă supa este groasă după gustul tău. Dacă crezi că-i prea groasă, mai adaugă apă. Dacă-i prea subțire, adaugă 2 cartofi curățați, spălați și tăiați cubulețe de circa 1 cm unul (nu mai mari). Indicat ar fi să fie rași ca să fiarbă mai repede. În plus, va îngroșa supa tare frumos. 
Supă de pui cu ștevie, urzici, usturoi verde și năut: Rețetă fără gluten
  • Acoperă și lasă să fiarbă pentru 10 minute sau după nevoi. 
Supă de pui cu ștevie, urzici, usturoi verde și năut: Rețetă fără gluten
Mențiuni
  • Ștevia este destul de acruță, cu cât pui mai multă, cu-atât este mai aproape de borș. 
  • Dacă ai lobodă, pune cât de multă. 

Niciun comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganță deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.

Cel mai bun rizoto pe care l-am mâncat vreodată!

Orez cu păstăi, lobodă, ardei, mărar: Rețetă vegană, fără gluten

Iubitor de mâncare, Nu știu tu, dar eu ador orezul gătit în stil italian. Risotto adică. Și, de când am lucrat cu niște chefi italieni ...